Alla hjärtans dag

Idag är jag ledig och sjuk (tur det värsta kom nu så man inte måste snörvla på folk som redan är dåliga). De två första dagarna på jobbet gick väl OK men ändå jobbigt. Jag kände mig lite lost och utan inlogg och nyckelkort så blir man en osjälvständig svans. Igår var det roligare och mindre stressigt men jag märkte hur viktigt det är att läsa på även grejer som man Tror man kan, för det är inte alls säkert att man kan...så det var ju tur jag gjorde..!Förövrigt låter det helt galet att presentera sig som sjuksköterska! VEM är Kristin sjuksköterska liksom?! ;)
Har även varit på en föreläsning av en läkare som forskat på neutropen feber. Det var intressant. De patienter som   efter cellgiftsbehandling drabbas av neutropen feber kan ha en stor infektion i kroppen utan att man ser några som helst tecken på inflammation vid ett insticksställe t.ex. CVK, eftersom de får så låga vita blodkroppar. Inga vita blodkroppar (Neutrofila granulocyter), kan då dras till stället och skapa inflammation. Deassa nedsatta patienter blir heller oftast inte smittade av andra t.ex. förkylda barnbarn, utan av sina kroppsegna bakterier... Ja det var allefall en bra föreläsning.
 
Nu fortsätter jag alla-hjärtans-daga mig genom att dricka kaffe, citronvatten och nysa lite till...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0